Guzve su ogromne u spicevima ali i oko njih. U Veterniku je potrebno cekati 5,6 autobusa od 7 h da bi se u jedan moglo uci. Prevoz je katastrofa i pod hitno treba naci nekog privatnog prevoznika radi konkurencije jer ovakav prevoz je sramota za jedan grad. To kazem jer sam obisao dosta gradova u inostranstvu i na Zapadu i Istoku i svuda je prevoz komforan, guzve nigde nema . Samo kod nas je normalno da je prevoz ovako katastrofalno organizovan i ljudi moraju koristiti privatna vozila jer izbora nemaju.
A čamci za Satelit? Lepo nam je gradonačelnik rekonstruisao ulicu, sigurno
to ubraja u svoje velike uspehe pa neka nam sad i prevoz iz stanova obezbedi
Znas li koliko ti npr. vremena treba da metroom stignes sa kraja na kraj Beca? (15-20 min)
I koliko ljudi moze stati samo u jednu kompoziciju (200-300)
I da kompozicije idu svakih 4-5 min u spicu, izracunaj kolicinu ljudi koja se moze prevesti iz A u B (za samo 15 min.)
oslobodite nam krajnju desnu traku oslobodite nas naplate karata. U proseku svaka voznja 30 % kraca. Znaci recimo od bistrice do centra 15 min no privatnim automobilom nemoze brze.U ovim uslovima kad svaku kartu cekas 20 sekondi dase odstampa a na pojedinim stajalistima si proda i 20 u poluobrtu i 70 nemozete ocekivati brzi prevoz za to netreba studija samo da saobracajna policija radi svoj posao i da se kupe brzi stampaci za karte stoje mnogo jeftinije od studihe izvodljivusti kojace verovatno ostati mrtvo slovo na papiru a nekoce lepe pare strpati u dzep
realnija je priča da kupimo letece autobuse iz Zemuna nego vase fantaziranje: metro Linija do S. Karlovaca, tunel ispod Dunava, pa linija do Kaća. Jeste mislili i tu tunel ispod njiva da pravite kao ispod Dunava. i zašto bismo se saustavili na mestima samo par desetina km od NS, da napravimo metro liniju do Zrenjanina odmah.
Te Smart analize su stare sedam osam godina i gradska uprava za saobraćaj ih godinama koristi za pokriće svog nerada i neznalštva, bitno im je samo da se kroz svaki projekat ugrade i debelo naplate,kao da su pravi ljigaši.
Čitam i neverujem! Kao da su svi saobraćajni inženjeri. Halo, pa u GSP su, zahvaljujući strankama, još od Slobe najumnije glave kada su u pitanju rešavanja gradskog prevoza. Tamošnji trust mozgova rešava probleme u Šangaju, Tokiju, Hong Kongu a da neće ovde u Bosanskom Novom ...
Jedino resenje za gradske guzve je da se spreci dolazak automobila iz prigradskih naselja. Napraviti dobru voznu ili tramvajsku konekciju sa Kacom, Rumenkom, Karlovcima,Beocinom i ostalim mestima ciji stanovnici rade u NS i dolaze kolima u grad. Zasto? Zato sto nemaju izbor! Kada bi imao viz ili tramvaj do grada nebi imao potrebu da se vozi svojim autom. Odmah manja guzva,vise parking mesta itd. Izbacivanje saobracaja iz centra. Drugo resenje,a ne pravljenje garaza. Cista glupost i bacanje para. Ali znamo zasto je tako. Ne treba biti saobracajni inzenjer pa shvatiti sustinu problema.
Fascinantno mi je to kmecanje za tramvajem kao da je vozio 100+ godina, a ne 47. Gde bi ti uvodio tramvaj u ovom gradu? Malo li su ove guzve u Centru, vec hajde da uvedemo i tramvaj jos dodatno. Kad idem autobusom do Centra u spicu, izadjem kod Futoske jer mu 10+ minuta treba od guzve da dodje do Centra. Jos pride sad imaju ovi u planu do 2030. da ga vrate. Pa gde? Ovo nije vise gradic sa 70ak hiljada stanovnika i limitiranim brojem motornih vozila, kakav je bio dok je tramvaj vozio, vec grad sa 400+ hiljada stanovnika i 140 hiljada automobila.
@balkanski spijun - upravo moja ideja!
Dve linije - Futog-Kac (ili Beocin-Futog-Kac) i Rumenka-Sr.Karlovci.
Savrseno se seku kod Z.Stanice.
E takva investicija bi vinula NS u nebo!
Nikakve zute trake, palamudjenja, tramvaji, trolejbusi. Samo metro. Cut and cover metoda na vecini trase je sasvim zadovoljavajuca. Beocin pa tunel ispod dunava pa futog pa veternik pa preko novog naselja i grbavice do z.stanice pa salajka klisa i na kac.
Rumenka pa bul.evrope pa rumenackom pa na z.stanicu pa ka centru preko rotkvarije pa neka "malo mota" ka univerzitetu pa petrovaradin pa sr.karlovci.
Grad bi se preporodio i taman bi se spremio za milion stanovnika (koliko gradski oci zele da naguraju u grad, po njihovom planu)
Samo da podsetim da je tramvaj u novi sad stigao 1908.godine putem koncesije na 50 godina! 1958 je ukinuta.
A mi 2022.godine uzimamo koncesije za garaže!!!
Pamet u glavu
A prvo zabranite svima osim stanarima i dostavi ulaz u centar. Dostava, naravno od 06:00 do 08:00. Pa indijancima iz čistoće da ne kupe smeće u špicu već kao ceo svet, posle 21h. Pa onda skontakte da imate ulice iz osamdestih a broj automobila x5. Pa sankcionišite " ljakse" elitu što pokazuje ispred lokala šta je ukrala. Pa operite i okrpite poneki postojeći autobus. Pa poštujte red. Pokažite nam jednoroge-policajce pešake kojo su nestali. A sad lepo ukradite tih 25k EUR i pravac u restorane i kafane.
Predlažem da se da razmisli o liniji koja bi spojila Begeč, Futog i Veternik sa fakultetima i kejom, direktnom linijom preko Bulevara Patrijarha Pavla. Veliki je broj studenata i zaposlenih koji bi bez presedanja na Futoškoj pijaci na taj način stigao na posao, školu ili fakultet, a Futoški put i centar bi se na taj način rasteretili.
Šta u stvari znači brzi bus? Ređe stajanje? Traka bez zaustavljanja kao pruga?
Čak ni samo prvo, na postojeću infrastrukturu, nema smisla. Postoje taksi i automobili.
Šta vrede brzi voz i bus ako dođeš na stanicu na primer kad ode, pa moraš da čekaš? A recimo nisi unapred znao nego iskrslo hitno...
ali efikasan sistem javnog prevoza zavisi pre svega od uređenosti društva-države.
Kad odete npr. u Kopenhagen (po broju stanovnika sličan ns), tamo na semaforima nema više od par automobila u bilo koje doba dana/noći.
Bez parkiranja auta sa sva četiri nema govora o nikakvoj saobraćajnoj reformi. Svi gradski putevi su nam svedeni na jednu traku i to niko ne reguliše već decenijama.
Prva stvar je da se izbaci ukrštanje linija u centru grada i da se napravi više kružnih po raznim lokacijama u gradu - meni recimo od kuće sa Telepa do posla na Novom Naselju treba 40-ak minuta autobusom jer moram ili kroz centar ili da promenim nekoliko linija, a peške stignem za manje od 40 minuta tako da gradski prevoz koristim veoma retko.
Druga stvar je da se drugačije organizuje satnica polazaka - linije koje koriste ista stajališta kao po pravilu stižu sve skoro u isto vreme i napravi se gužva na stajalištu, a onda po 15ak minuta nema nijednog autobusa, što prilično otežava presedanje i usporava putovanje između tačaka koje nemaju direktnu vezu.
Treća stvar je da se uvedu vremenske karte umesto dosadašnjih za jednu vožnju - to će olakšati presedanje i kombinovanje linija.
Prvo sto mi je palo na pamet jeste apsolutna prioritetizacija saobracaja. Uvezati sistem semafora tako da autobus u nailasku na raskrsnicu na nekoj razdaljini zahteva zeleno svetlo za svoj prolaz kada stigne. Kada on stigne na raskrsnici nema nikoga...neki sistem tog tipa razmotriti. Tada putovanje autobusom s jednog kraja grada na drugi bude 10min umesto 40min.
Naravno sada je rezim prenaselio grad gustinom gradnje i rasprodajom placeva svojim finansijerima i nema prostora za tramvaje. Neka se iskoristi saobracajna traka za to i jednostavno manje automobila a vise javnog prevoza. Nije tako moralo u NS ali kada ga prenaselite kao HongKong onda mora.
Kamioni koji prenose zemlju nisu pokriveni, malo ko propušta autobuse kada kreću sa stajališta, pešaci kao kamikaze izleću na pešački, motoristi 120 kroz grad (o mostu slobode da ne pričam)...
"Žuta traka"je moguća samo tamo gde nema parkinga.
Bul Oslobođenja i Mihajla Pupina ima 3 trake oba smera.Ostali su na 2 trake.
Da nema sve ove decenije "školovanih" bahatih "samo 5 minuta" u krajnjim trakama sa 4 migavca,bus prevoz bi bio mnogo funkcionalniji.
Za početak izboriti se sa parkiranjem auta ispred i iza autobuskih stajališta kao i u krajnjoj desnoj traci. To mnogo ometa vožnju i odvijanje autobuskog prevoza. Jer autobus mora da se prestrojava, umesto da samo vozi pravo, krajnjom desnom trakom.
Bilo bi od velikog značaja da se žuta traka privede svojoj nameni. Da ista ne služi za parkiranje putničkih automobila radi odlaska u radnju, kafić i ostalo. To važi i za onog ko treba da sprovodi zakon (ZOBS) jer on ga prvi ne poštuje i koristi žutu zraku za svoje potrebe
Dovoljno je samo "popraviti" pouzdanost i vec smo dobili na atraktivnosti. A manjak pouzdanosti postoji zbog "jako dobrog" prostornog tj urbanistickog planiranja od strane investitora (ako nista znali, u NS investitori planiraju grad). A atraktivnost ce ici unedogled ako se i kvalitet popravi.
Molim 100 evra za ove savete (mada zasluzujem vise). Hvala, nije trebalo.
Predlažem da na autobuse montiraju sirene i rotaciona svetla, i tako se ne bi morali ni na semaforu zaustaviti. I naravno, ukinuti ograničenje brzine za njih. Bili bi prvi u svetu, bio bi to pravi hit, i turista bi bilo 100 miliona više. Milina prava.
Metro nije rešenje ? NS leži na pesku, ne treba vam mukotrpno bušenje stena i miniranje, samo izbacivanje peska i ubacivanje metro-cevi. Jedna linija sa 4 stanice bi bila gotova za dve godine, a ako se radi paralelno, eto dve ukrštene i već je pola zagušenja saobraćaja u gradu rešeno.
Ima ima, al kod braće Grima. Sa prosečnom brzinom u Novom Sadu oko 30km/h, rupama kao bunarima, neravninama kolovoza i semafora kao drveća nikad biti neće. Možda da konsultuju Željka Mitrovića za neku inovaciju.
Zuta traka postoji samo na Futoskoj ulici i to mnogo znaci. Trebalo bi tih zutih traka napraviti na vise mesta ali isto tako i kaznjavati "samo ja da stanem 5 minuta" vozace.
Sto se pokrivenosti tice, neka je i 1000% ako na primer putnik sa naselja do klise mora ici preko centra uz bar jedno presedanje i dodatnom kupovinom karte. Time niti je brze, niti jeftinije od Evropskog proseka sa kojim se uporedjuju u tekstu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Tu je brzi voz, a da li stiže brzi bus: Novi Sad ispituje mogućnost novog sistema javnog prevoza
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•29.09.2022.
•12:21 > 12:50
Komentari 46
Marko
Srdjan
to ubraja u svoje velike uspehe pa neka nam sad i prevoz iz stanova obezbedi
Balkanski spijun
Znas li koliko ti npr. vremena treba da metroom stignes sa kraja na kraj Beca? (15-20 min)
I koliko ljudi moze stati samo u jednu kompoziciju (200-300)
I da kompozicije idu svakih 4-5 min u spicu, izracunaj kolicinu ljudi koja se moze prevesti iz A u B (za samo 15 min.)
I to je fantaziranje?
Neznalica
Sloba
BoeserWolf
Boki
Sabahudin
Petar
Pićuka
@/
Za Balkanski spijun
Dve linije - Futog-Kac (ili Beocin-Futog-Kac) i Rumenka-Sr.Karlovci.
Savrseno se seku kod Z.Stanice.
E takva investicija bi vinula NS u nebo!
Nikakve zute trake, palamudjenja, tramvaji, trolejbusi. Samo metro. Cut and cover metoda na vecini trase je sasvim zadovoljavajuca. Beocin pa tunel ispod dunava pa futog pa veternik pa preko novog naselja i grbavice do z.stanice pa salajka klisa i na kac.
Rumenka pa bul.evrope pa rumenackom pa na z.stanicu pa ka centru preko rotkvarije pa neka "malo mota" ka univerzitetu pa petrovaradin pa sr.karlovci.
Grad bi se preporodio i taman bi se spremio za milion stanovnika (koliko gradski oci zele da naguraju u grad, po njihovom planu)
Miki
Zbogom pameti
A mi 2022.godine uzimamo koncesije za garaže!!!
Pamet u glavu
Nenad
DachaNS
Mare
Mimi
Marija
Realista
pajo patak
/
Latica telepa
Dejanns
Starins
Aleksej
Pavle
Čak ni samo prvo, na postojeću infrastrukturu, nema smisla. Postoje taksi i automobili.
Šta vrede brzi voz i bus ako dođeš na stanicu na primer kad ode, pa moraš da čekaš? A recimo nisi unapred znao nego iskrslo hitno...
Dežela
BMB
Kad odete npr. u Kopenhagen (po broju stanovnika sličan ns), tamo na semaforima nema više od par automobila u bilo koje doba dana/noći.
MM
Limanac
jova limanac
Druga stvar je da se drugačije organizuje satnica polazaka - linije koje koriste ista stajališta kao po pravilu stižu sve skoro u isto vreme i napravi se gužva na stajalištu, a onda po 15ak minuta nema nijednog autobusa, što prilično otežava presedanje i usporava putovanje između tačaka koje nemaju direktnu vezu.
Treća stvar je da se uvedu vremenske karte umesto dosadašnjih za jednu vožnju - to će olakšati presedanje i kombinovanje linija.
june
TT
Naravno sada je rezim prenaselio grad gustinom gradnje i rasprodajom placeva svojim finansijerima i nema prostora za tramvaje. Neka se iskoristi saobracajna traka za to i jednostavno manje automobila a vise javnog prevoza. Nije tako moralo u NS ali kada ga prenaselite kao HongKong onda mora.
Bojan
Stohadin
Bul Oslobođenja i Mihajla Pupina ima 3 trake oba smera.Ostali su na 2 trake.
Da nema sve ove decenije "školovanih" bahatih "samo 5 minuta" u krajnjim trakama sa 4 migavca,bus prevoz bi bio mnogo funkcionalniji.
/
jos ako bude turski dolmus.
samo jedan deo futoskog puta ima zutu traku. ostatak su naprednjaci prepravili u bele trake
Drum
Laloš
june
Molim 100 evra za ove savete (mada zasluzujem vise). Hvala, nije trebalo.
Bunko
Balkanski špijun
Miki
Megatrend inzinjer
Kiki
Sto se pokrivenosti tice, neka je i 1000% ako na primer putnik sa naselja do klise mora ici preko centra uz bar jedno presedanje i dodatnom kupovinom karte. Time niti je brze, niti jeftinije od Evropskog proseka sa kojim se uporedjuju u tekstu.
AV
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H